JVC GR-D720EK High-Band Digital Video Camera zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JVC GR-D720EK High-Band Digital Video Camera zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

rick van den Berg 20-09-2009

Wij hebben voor het eerst een jvc apperaat en wij zijn er nu al heel enthousiast over.

zoveel mogelijkheden op 1 apparaat en ook nog een heel goed eindresultaat.

Mooi en scherpe foto`s.
en een goed geluid bij alle filmpjes die we maken. en natuurlijk een heel scherp beeld.

dus zeker de moeite waard om ook eens een jvc apparaat te kopen.

edwin010 28-07-2009

Een geweldige camera, super licht en makkelijk in gebruik/bediening

Edward151 08-07-2009

Handzame camera. Makkelijk te gebruiken. Wel jammer dat er geen SD kaart bijgeleverd wordt en dat je die weer apart moet aanschaffen. Windows movie maker werkt ook niet,maar daarvoor AVS video editor werkt ook en die is gratis te downloaden.

whammywizz 05-07-2009

Was op zoek naar een niet al te dure camcorder. Heb deze inmiddels meer dan een jaar in m'n bezit. Ben er redelijk tevreden over, maar zou 'm niet weer kopen vanwege het bijgeluid. Door de ingebouwde microfoon is het geluid van de cameramotor altijd duidelijk hoorbaar.

FRANKA 27-04-2009

opnemen 10 afspelen minder kan hem met geen mogelijkheid op de comp krijgen wie o wie weet dat

Iloontje 03-08-2008

Als eerste camera voor thuisgebruik, ben ik er dik tevreden over! Heb geen echte minpunten. Het geluid vind ik prima, bij veel wind hoor je dit er wel doorheen. Is erg makkelijk in gebruik zelfs voor een leek als ik! Ligt goed in de hand. Als je gaat filmen raad ik een statief aan, vooral bij inzoomen. Als je inzoomt, gaat de accu wel redelijk snel leeg.

Mazdaman 22-06-2008

Heb deze camera nu ongeveer een jaar in bezit, en hij bevalt prima. Het geluid van het elektromotortje in de camera is idd hoorbaar, maar alleen wanneer er bijna of geen achtergrond geluid is. Zodra er maar iets geluid is het zachte zoemen al niet meer hoorbaar.
Camera is lekker compact, makkelijk mee te nemen, eenvoudig te bedienen, beeld en geluid zijn gewoon goed. Natuurlijk zijn er camera's die nog beter zijn, maar alle waar is naar z'n geld...toch?

H V 07-03-2008

Hoi

heb de camera nu een paar dagen in bezit.
vind voor zijn geld een goede camera
lees hier over het geluid van de motor die je hoort.
vind dit wel mee vallen
vind hem makkelijk werken
beeld is goed,ook in het donker valt deze niet tegen met schemerlampen aan.
en fijn dat deze meteen 16:9 is
wilde eerst een samsung kiezen maar deze moest je met de hand op 16:9 zetten voor je ging filmen.
en de verkoper raade deze aan omdat de lens better is.
heb ze vergeleken,de kleur een beeld was mooier van de jvc
prima ding voor zijn geld
ben er tervreden over

Sander Schuringa 09-08-2007

Leek leuke camera. Was het in eerste instantie ook. Bij het afspelen bleek er een fout te zitten. Beeld was geblokt en en geluid was super schel. Productiefoutje? Uiteindelijk geld terug gekregen en de D740 gekocht... iets duurder maar hier geen problemen mee!

wh 06-08-2007

In eerste instantie was ik heel blij met de camera. Heel makkelijk in gebruik. Bij het afspelen hoorde ik echter het loopwerk van de recorder. Ik dacht dat het aan het speakertje van de camera lag. Dus op TV aangesloten. Daar hoorde ik het dus duidelijk. Terug naar de winkel ermee. Men had het probleem eerder gehoord. Geld terug gekregen. Niet kopen dus!

Mazdaman 04-08-2007

Voor dit geld een prima camera!
Goede beeldkwaliteit, makkelijk te bedienen en de standaard accu gaat relatief lang mee.
Lcd-scherm is helder en het menu is logisch ingedeeld.
Enige nadeel is dat je het motortje tijdens opnames iets te duidelijk hoort.

de criticus 22-07-2007

Deze camcorder is gewoon z'n geld waard. Zeer gebruikersvriendelijk en mooi compact. Het joystickje op het display is ook heel handig. Het enige wat je zou kunnen storen is het geluid van het motortje. Echter, bij het bekijken van de opnames op de t.v. hoor ik dat niet terug. Als je het maximale er uit wilt halen (met name de kleurweergave) moet je vooral de handmatige opname-instellingen eens uitproberen. Dit scheelt echt stukken t.o.v. de automatische instellingen.

Ina2007 09-07-2007

4 weken in bezit en 2 filmpjes opgenomen. ik ben er erg blij mee, De opname`s zijn heel mooi zowel binnen als buiten! Heel makkelijk te bedienen wat voor mij ook belangrijk was!
Ik heb nog niet alle mogelijkheden geprobeerd. Vond het ook nog niet nodig omdat ik al heel tevreden ben met het geen hij zo laat zien!! Ina

Sokkenaap 07-07-2007

In mijn zoektocht naar een budget-camcorder was mijn oog was gevallen op de JVC GR-D720 en de Sony DCR-HC27. Omdat je voor dit bedrag niet te veel mag verwachten heb ik toch geprobeerd de meest 'allround' camera eruit te pikken. In een aantal gerenommeerde Duitse video-bladen wordt de JVC duidelijk beter beoordeeld dan de Sony en ook vaak als 'kooptip' aangeprijsd. De beeldkwaliteit is drastisch verbeterd in vergelijk met de vorige modellen van JVC. Vooral de natuurlijke kleuren die zich tentoonsprijden bij verschillende lichtsituaties vallen in de smaak. Ook de accu gaat relatief lang mee, tevens is de hardwarematige 16:9 modus een must . Minpunten van de JVC zijn de mindere geluidskwaliteit en de traag lopende 'nightvison'. De Sony heeft een betere klankkwaliteit en een betere 'nightvison' door gebruik te maken van infrarood.

Om deze ondervindingen in de praktijk te testen heb ik de twee camroders bij een locale winkel getest. Daar viel gelijk op dat het touchscreen van de Sony in theorie wellicht een goede oplossing lijkt, maar in de praktijk toch vaalt. Het gevoelige LCD-scherm zit telkens onder de vingervlekken en toonde al enkele sporen van slijtage. De JVC beschikt over een simpel joystickje dat gewoon werkt. Het grote breedbeeldscherm van de JVC is suprieur aan die van de Sony. Het geeft mooie kleuren en doet minder 'pixellig' aan. Doordat er een aantal kleurige boeketten tentoon gesteld waren vielen gelijk de natuurlijke kleuren van de JVC cam op. De zoeker in beide camera's is mijns inziens ondergeschikt. Die van de Sony is echter wel in kleur, die van de JVC is zwart-wit. De JVC biedt echter een betere zoom en een betere beeldstabilisatie. De JVC biedt naast de automatische stand ook nog een manuele stand. De algehele indruk van de kwaliteit is goed. De JVC gebruikt enkele alluminium delen en is verder gewoon netjes afgewerkt. De Sony is ook prima afgewerkt. Qua design vond ik de JVC 'mooier'. De Sony doet wat breder aan en tevens wat minder 'compact'. Bij de JVC kreeg ik het echte camcorder gevoel die bij de hedendaagse harddisk-videocamera's toch een beetje verdwijnt. De verkoper bracht me uiteindelijk nog aan het twijfelen omdat hij me wees op de volgens hem 'suprieure' Carl Zeis lens van de Sony en de betere 'nightvison' alsmede het stillere loopwerk. Toch heb ik uiteindelijk voor de JVC gekozen omdat deze mijns inziens een betere prijs/kwaliteit verhouding biedt. De betere zoom, hardware matige 16:9 opname, breedbeeld LCD scherm, de langere accu tijd, het betere beeld overdag en de manuele instellingen waren voor mij de reden dat de JVC uiteindelijk mijn vertrouwen kreeg.